بیوگرافی دکتر عطاالله رسولی

دکتر عطاالله رسولی در مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان خوزستان متولد شد. ایشان تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اهواز به پایان رساندند و پس از اخذ دیپلم علوم تجربی و گذراندن دوره خدمت سربازی در کنکور سراسری سال ٦٦ شرکت نمودند و با كسب رتبه ۱۸ در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی (جندی شاپور) اهواز مشغول به تحصیل شدند. وی پس از ٦ سال (یك سال زودتر زمان معمول) دوره تحصیلی پزشکی عمومی را در سال ۱۳۷۲ به پایان بردند . دکتر رسولی بعد از گذارندن طرح دو ساله در روستای محروم جنت‌مکان از توابع شهرستان گتوند در سال ۱۳۷۴ در آزمون تخصص شرکت کردند و در رشته تخصص جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته شدند. ایشان در سال ۱۳۷۸ به عنوان متخصص جراحی عمومی فارغ التحصیل گردید. در سال ۱۳۷۸ به عنوان ریاست بیمارستان امیرکبیر منصوب شده و حدود 6 سال ریاست این بیمارستان را به عهده داشتند. پس از آن، به ریاست یکی از بیمارستان های بزرگ استان به نام بیمارستان امیرالمومنین اهواز منصوب گردیدند. در طول این سال ها ضمن تصدی ریاست بیمارستان های مذکور، در حدود ۱۰۰۰۰ عمل جراحی متنوع انجام دادند.

پس از سپری شدن این دوران و کارنامه موفق در مدیریتی و جراحی، به دلیل میل باطنی شان به ادامه تحصیل علم، کار اجرایی خود را به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون بورد فوق تخصصی متوقف کردند. در سال ۱۳۸۸ با شرکت در آزمون فوق تخصص، در دو رشته جراحی فوق تخصصی قفسه سینه با رتبه ۱ در دانشگاه شهید بهشتی و فلوشیپ جراحی سرطان (Cancer Serguery) در دانشگاه علوم پزشکی تهران انستیتو سرطان پذیرفته شدند. به علت علاقه شخصی وی و توصیه مسئولین وهمکاران در استان خوزستان رشته جراحی سرطان را برگزید چراکه فقدان خدمات پزشکی برای بیماران سرطانی در منطقه، باعث سردرگمی و دشواری شده بود. از این رو ایشان در انستیتو کانسر دانشگاه تهران، مشغول تحصیل در رشته فلو شیپزجراحی سرطان شدند. در طول ۲ سال دوره فوق تخصصی ضمن آشنایی با اصول و مبانی علمی درمان سرطان و آموزش انجام کار گروهی برای درمان و جراحی سرطان، اعمال جراحی متنوع و متعددی را به صورت درمانی و تحقیقاتی انجام دادند. که این اعمال از جمله پیچیده ترین عمل های جراحی ایران و کشور های منطقه بوده است. از جمله این عمل ها میتوان به عمل های سرطان سر و گردن، سرطان های دستگاه گوارش، پوست ، پستان و اندام ها اشاره کرد. در سال ۱۳۹۰ دکتر عطاالله رسولی از دانشگاه تهران و انستیتو کانسر فارغ التحصیل گردید و با بازگشت به استان زادگاهش، خوزستان، و برای خدمت به مردم عزیز این منطقه مشغول به کار شدند.

دکتر عطاالله رسولی هم اکنون در بیمارستان آپادانا اهواز حضور دارند و برای درمان بیماران استان خوزستان، کشور و بعضا سایر کشورها مشغول به کار میباشد. کد نظام پزشکی دکتر رسولی ۴۴۸۹۸ می باشد.